De Sant Sebastià dels Gorgs a Montserrat

DIUMENGE 15/11/2015
Preguntes Frequents: FAQ

Convidats per Bikers de Sant Sebastià dels Gorgs -sebastianecs- ens posem en marxa a les 7 del matí des de la plaça de davant del montestir en direcció a Lavern. Una mica de fred, fosc i amb el cel net. Ja dona l'impressió des de primera hora del matí que serà una jornada de BTT ben assoleiada i amb bona visibilitat com, finalment, ho va ser.

Can Maristany i Can Batista i arribem a Sant Sadurní d'Anoia per les Caves Canals i Munné . Travessem el Poligon Industrial de Can Mir i per davant de les Caves Soler-Jové. arribem al Serral del Vell on tenim la primera vista de la sempre impressionant muntanya de Montserrat. Molt a prop del poble de Lavit.

Continuem en direcció Nord per Cal Cardus i la Vinya de l'Escalivat i travessant La Fortesa arribem a Sant Jaume Sesoliveres.

Pel cami de Piera travessem el riu Anoia  i arribem a la urbanització de Can Claramunt i
continuem direcció a Piera amb magnífiques vistes de la Muntanya que tenim cada vegada més a prop.

Toquem Piera en la rotonda de la B-224 i pel el Camí del Fondo i Mas Marquet arribem a Hostalets de Pierola on en la Plaça de l'Ajuntament fem un senyor esmorzar. Estem a meitat de camí

Sortim D'Hostalets pel Carrer Major i baixem a la Riera de Claret d'on tornem a pujar a la Costa del Tro. Baixem de la Costa a Pierola i  remuntem la Riera de Pierola fins a Can Pujol de la Muntanya. Forta pujada llavors fins al Collet Blau que ens regala al final de la mateixa una visió de la muntanya impressionant.

Direcció llavors al Bruc passem per sota de l'A2. ja en El Bruc remuntem el Torrent de l'Illa que deixem a l'alçada de Mas Grau cap a la Plana Llarga (que de plana no té res) on ja prenem direcció el Coll de la Maçana pel Camí de les Batalles

Montserrat ja no esta al Nord sino que el comencem a tenir a l'Est amb Les Agulles de la Muntanya a tocar.

Arribem al Coll de la Maçana i agafem la BP-1103 en direcció al Monestir de Montserrat ... La Cadireta... La Roca Foradada,.. El Cilindre... Cavall Bernat... etc. I Monestir de Montserrat.

Celebrem la fita conseguida i descansem una estona per baixar per la carretera a Monistrol i agafar el tren de tornada.

Gran sortida de 60 km i de +1500m aprox.
Les fotos ho expliquen tot: