Canyelles, Sant Miquel d'Olerdola, Castell de Penyafort

DIUMENGE 26/11/2015
Preguntes Frequents: FAQ

I arriba el fred. Ens trobem 13 bikers en el lloc habitual tot just després de sortir el sol amb un fred que pela i amb la intenció de fer una ruta llarga i inèdita: Castell de Penyafort

Ens posem en marxa decidint fer-la 'clockwise' i per tant pujem pel Torrent de Sant Joan per fer un clàssic: Mesquites, Balcó, Pla de les Palmeres, Pla de la Casa Alta i Torrelletes pel Fons de la Bovera.

En arribar a la sortida del Parc del Foix de Torrelletes comença la part inèdita de la sortida. Direcció Nord ens trobem molt bé senyalitzat el camí cap al Castell de Penyafort, Ràpidament esdevé corriol travessant el Fondo del Raventós i el Mas Pigot. Seguim en direcció Nord, ara per pista, cap el Mas Bellestar i travesant el Torrent de Borrolleres i el Barranc de San Llorenç arribem al Castell de Penyafort on parem una estona i s'ens afegeix una biker més. Cami sorprenent per la seva bellesa, en mig de bosc i que es pot fer pràcticament sencer sobre de la bici.

El Castell de Penyafort, al costat del Rio Foix, té el seu origen (segle XI) en la protecció dels campessin que colonitzaven les terres conquerides als sarracens. Inicialment sota el Senyor
d'Olèrdola s'independitzà al segle XII i s'inicia el domini dels Senyors de Penyafort. Mig derruït al segle XV passa a mans dels Dominicos a començaments del XVII quan es santifica a San Raimundo de Penyafort per la seva participació en les creuades del Segle XII convertint-se en convent. Saquejat pels francesos i afectat per la desamortització torna a ser saquejat en la guerra civil espanyola i s'habilitat com a presó. Actualment la casa és de caracter privat i el convent és propietat de l'ajuntament.

Reanudem la marxa remuntant el Rio Foix entre el polígon industrial del Pla de l'Estació i la cementera deixant-lo a Santa Margarida i iniciant la pujada cap al Mas de l'Albornar (quines vistes sobre Montserrat) i el seu bosc. En arribar a l'entrada de la cantera, ens dividim en dos grups. Un que puja a les Cases de la Vall per fer la Muntanya de Cal Passeres pel seu bosc i corriols i un altra que fa la pista del Fondo de la Vall (entre la muntanya del Cal Passeres i el Castell d'Olèrdola)

Ens retrobem en el pont de la C15 on agafem el Camí d'Olèrdola en direcció a Viladellops on arribem pel Pou del Moli de Vent. Travessem Viladellops i per la Plana de Sant Joan baixem a la Riera de Vilafranca. Passem per sota la C15 i iniciem la pujada la Serra de la Cogullada que ens torna a regalar vistes sobre Montserrat i també sobre el Castell d'Olerdola.

Ja pel Pla del Bosc de Canyelles ens dirigim cap a l'urbanització de les Palmeres on fem un pintxo al Mantxego i finalment baixem a Vva pel Mas de l'Artis.